Våra köpvillkor

Integritet

Vi delar aldrig dina uppgifter med obehöriga och är noga med att hantera dina uppgifter på ett säkert sätt. Läs vår integritetspolicy och vår cookiepolicy för mer information.

Betalning

Våra betalsätt:

  • Kortbetalning — Kräver att du legitimerar dig (3D Secure) med t ex bank-id, mobilt bank-id, bankdosa eller engångskoder. Vi lagrar inga kortuppgifter och all överföring av kortuppgifter är krypterad för att undvika avlyssning.
  • Faktura — Fakturan skickas via mejl, du får den ca 2 veckor efter du fått hem dina varor och du har därefter 2 veckor på dig att betala. En fakturaavgift på 19 kr tillkommer på orderbeloppet, denna kostnad är exakt den vi betalar. Billmate sköter vår fakturering. Läs deras villkor här .
  • Bankbetalning: Direktbetalning via bank. Kräver stöd hos din bank.
  • Delbetalning: Dela upp betalningen på 3, 6 eller 12 månader. Billmate sköter vår fakturering. Läs deras villkor här .
  • PayPal: Betala med betalkort eller PayPal konto. Vi lagrar inga kortuppgifter och all överföring av kortuppgifter är krypterad för att undvika avlyssning.
  • Förskottsbetalning: Betala i förskott till vårt plusgiro 523793-8. Ange ditt ordernummer som betalningsreferens. Din order kommer inte att skickas förrän vi ser betalningen på vårt konto. Betalningen måste vara oss tillhanda inom 3 dagar annars annulleras din order. Vänligen överför pengarna samma dag du beställer! En expeditionsavgift på 10 kr tillkommer.

Leverans

Du får oftast din leverans 1-2 vardagar efter din beställning (inom Sverige). I undantagsfall kan det dröja upp till 5 dagar. Har du bråttom för t ex en födelsedagspresent är du välkommen att kontakta oss för att säkerställa att vi kan leverera i tid.

Leverans sker som regel på ett av följande sätt.

Varubrev 1:a-klass
Leverans till din postlåda.
Leveranstid: 1–2 arbetsdagar.
Leveransen delas ut i postlåda innan klockan 18.
Om paketet inte får plats i postlådan kommer det att levereras till ditt närmaste postombud och du aviseras via sms, mejl eller appen PostNord, när du kan hämta den.

MyPack Collect
Är paketet något större skickas det på detta sätt.
Leverans till postombud.
Leveranstid: 1–2 arbetsdagar.
Leveransen skickas till ditt närmaste postombud och du aviseras via sms, mejl eller appen PostNord, när du kan hämta den.

Frimärken
Är paketet litet och lätt skickas det på detta sätt.
Leverans till din postlåda.
Leveranstid: 1–2 arbetsdagar.
Leveransen delas ut i postlåda innan klockan 18.

  • Fraktkostnaden är 49 SEK för alla inrikes försändelser. Avhämtning i butiken i Karlskrona är gratis.
  • Fraktkostnaden för utrikes försändelser inom Europa är 50-200 SEK beroende på beställningens värde.
  • Fraktkostnaden för utrikes försändelser till resten av världen är 200 SEK.

Byta

Obs! Vill du returnera en vara måste du alltid kontakta oss och komma överens innan du returnerar något till oss. Se instruktioner på orderbekräftelsen.

  • Du har rätt att byta till annan storlek eller färg under förutsättning att varan är i nyskick och endast försiktigt provad. Originalförpackning skall finnas kvar och eventuella etiketter skall sitta kvar. Plaggen skall vikas så de inte blir skrynkliga samt läggas i plastpåse. Obs! Underkläder bytes ej. Strumpor, strumpbyxor och örhängen får ej vara provade och förpackningen får ej vara bruten.
  • Du behöver höra av dig inom 14 dagar från att du fått varan för att vi skall kunna göra ett byte.
  • Vid byte betalar du själv returfrakten för att skicka tillbaka varan till oss och vi står för frakten för att skicka den nya varan till dig.
  • Om de returnerade varorna inte är i nyskick gör vi ett värdeminskningsavdrag.
  • Du kan byta en vara en gång, därefter får du betala en enhetsfrakt på 49 kr för att byta varan igen.

Ånger

OBS! Vill du returnera en vara måste du alltid kontakta oss och komma överens innan du returnerar något till oss. Se instruktioner på orderbekräftelsen.

  • Som privatperson har du enligt Distans- och hemförsäljningslagen rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar från mottagandet av varan.
  • Varan får inte vara använd men kläder får varsamt provas, med undantag för underkläder och örhängen som ångerrätten ej omfattar. Strumpor och strumpbyxor får ej vara provade och etiketten skall sitta på.
    Originalförpackning skall finnas kvar och eventuella etiketter skall sitta kvar. Plaggen skall vikas så de inte blir skrynkliga samt läggas i plastpåse.
  • Vid retur med hänvisning till Ångerrätten står du själv för returfrakten.
  • När vi mottagit varan och sett att den är oskadd gör vi återbetalningen av varubeloppet så fort som möjligt, dock senast inom 30 dagar.
  • Om de returnerade varorna inte är i nyskick gör vi ett värdeminskningsavdrag.

Reklamation

OBS! Vill du returnera en vara måste du alltid kontakta oss och komma överens innan du returnerar några varor. Se instruktioner på orderbekräftelsen.

  • Privatpersoner har enligt konsumentköplagen rätt att reklamera en vara inom skälig tid från det att felet upptäckts. Efter att vi mottagit returen av den defekta varan och under förutsättning att vi godkänner reklamationen, skickar vi en ersättningsvara.
  • Om varan utgått ur sortimentet, betalar vi tillbaka köpbeloppet eller ger dig motsvarande belopp i kredit till nästa köp om du så önskar.
  • Vi ersätter dig också för dina utlägg för returfrakten. (OBS, vi ersätter kostnaden för att skicka varan som brev via Posten. Om varan skickas på annat sätt får du själv betala  mellanskillnaden).

Leveransproblem

Om vi saknar någon av de varor du beställt meddelar vi detta och kommer överens med dig om du vill avvakta tills vi fått hem varorna från våra leverantörer när detta är möjligt eller om vi skall annullera beställningen eller delar av beställningen.

Skadade och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du göra en skadeanmälan till PostNord. Hämta ej ut ett skadat paket. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet och skadan är av den art att den kan hänföras till PostNords hantering skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.
Vid ej uthämtade paket förbehåller vi oss rätten att debitera kunden för att täcka de kostnader vi har haft för frakt och hantering. Observera att ditt paket ligger kvar ca två veckor på PostNords serviceställe. Hämtas paketet inte ut i tid och därmed skickas tillbaka till oss tas en avgift ut på 150 SEK. Om du vill att vi skickar paketet till dig igen tar vi bara ut en ny fraktavgift på 49 SEK. Återbetalningen gör vi så fort som möjligt, dock senast inom 30 dagar.

Fel information

  • Vi förbehåller oss för fel i information och lagerstatus på samtliga våra varor. Vi reserverar rätten att korrigera fel i efterhand. I sådana fall kontaktar vi kunden.
  • Alla bilder ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge varans exakta utseende och egenskaper.

Övrigt

  • Är beställaren under 18 år skall målsmans tillstånd inhämtas av beställaren innan köpet genomförs.
  • Förutom sunt förnuft följer vi Allmänna Reklamationsnämnden och Konsumentköplagen vid eventuella tvister. Läs mer om dina rättigheter som konsument hos Konsumentverket.

Orders from outside of Sweden

We accept orders from all countries. We never store creditcard information and the transfer of creditcard information is encrypted.
We do not charge tax for deliveries to the following countries: Australia, Norway, USA and Åland. It is up to you to pay any taxes and tarrifs on your order. Please let us know if you are in another country outside of EU and should not pay taxes and we will help you with that.

Shipping within Europe

Please see table below for shipping costs outside Sweden.

Order value Shipping cost
0+ SEK 50 SEK
250+ SEK 75 SEK
500+ SEK 100 SEK
700 SEK 150 SEK
1500+ SEK 200 SEK

Shipping to the rest of the world

The cost is 200 SEK.