Våra köpvillkor

Betalning

Om du inte vill betala med något av Klarnas alla alternativ för direktbetalning eller uppskjuten betalning kan du i kassan klicka på knappen [Välj ett annat betalsätt] för andra alternativ.

  • Klarna — Faktura, delbetalning, kort, swish, bankkonto. Läs Klarnas villkor→
  • Kortbetalning (Stripe) — Kan kräva att du legitimerar dig (3D Secure) med t ex bank-id, mobilt bank-id, bankdosa eller engångskoder. Vi lagrar inga kortuppgifter och all överföring av kortuppgifter är krypterad.
  • Förskottsbetalning — Betala i förskott till vårt plusgiro 523793-8. Ange ditt ordernummer som meddelande. Din order kommer inte att skickas förrän vi ser betalningen på vårt konto. Betalningen måste vara oss tillhanda inom 3 dagar annars annulleras din order. Vänligen överför pengarna samma dag du beställer.

Leverans

Du får oftast din leverans 1-2 vardagar efter din beställning. Lägger du din beställning senast kl 14 så är chansen stor att den kommer med i dagens sändning. Har du bråttom för t ex en födelsedagspresent är du välkommen att kontakta oss för att säkerställa att vi kan leverera i tid.

Brevlåda, Dörr eller Serviceställe: 49 kr

Beroende på vikt och storlek på paketet skickar vi med PostNord Varubrev 1:a-klass eller DHL Service Point. Är paketet litet och väger max 2 kg skickar vi som regel med det första alternativet och då levereras det om möjligt hem till dig, antingen i brevlådan eller utanför din dörr. I annat fall blir du aviserad via PostNord appen, sms eller mejl och kan sedan hämta paketet hos ditt närmaste PostNord serviceställe. Större paket som väger över 2 kg skickar vi med det andra alternativet och då levereras det alltid till din närmaste DHL Service Point.

Hämta i Karlskrona: 0 kr

Har du möjlighet att hämta dina varor i vår lager butik i Karlskrona kan du efter du lagt din beställning boka en tid för upphämtning.

Mottagning av leverans

När du mottar en leverans är det viktigt att du går igenom och synar varorna. Det är ditt ansvar att meddela oss om eventuella skador så fort som möjligt och senast inom 14 dagar från att du fått en vara.

Byte

Obs! Vill du returnera en vara behöver du alltid kontakta oss och komma överens innan du returnerar något till oss. Fyll i vårt returformulär så svarar vi med instruktioner.

  • Du har rätt att byta till annan storlek eller färg under förutsättning att varan är i nyskick och endast försiktigt provad. Originalförpackning skall finnas kvar och eventuella etiketter skall sitta kvar. Plaggen skall vikas så de inte blir skrynkliga samt skyddas av emballage. Obs! Underkläder och strumpbyxor med bruten plombering bytes ej. Strumpor får ej vara provade och förpackningen får ej vara bruten.
  • Det går ej att byta delar av ett flerpack.
  • Du behöver höra av dig inom 14 dagar från att du fått varan för att vi skall kunna göra ett byte. Vänta alltid med att returnera varor tills du fått en bekräftelse från oss. Har du inte fått bekräftelse inom 3 dagar behöver du titta i din skräppost och kontakta oss igen om du inte hittar något svar. Vi accepterar inga sena byten pga försvunna mejl.
  • Vi behöver ha returen oss till handa senast 7 dagar efter ångerrätten på 14 dagar har löpt ut. Men vi är tacksamma om vi får den så snart som möjligt.
  • Vid byte betalar du själv returfrakten för att skicka tillbaka varan till oss och vi står för frakten för att skicka den nya varan till dig.
  • Om de returnerade varorna är i ett sådant skick att vi behöver utföra extra arbete som t ex tvätt, strykning, ångning eller rollning gör vi ett avdrag på minst 100 kr per plagg.
  • Om de returnerade varorna inte är i nyskick pga permanenta skador gör vi ett värdeminskningsavdrag på upp till hela köpsumman.
  • Du kan byta en gång per beställning, därefter får du betala en enhetsfrakt på 49 kr för att få byta fler gånger.
  • Vi accepterar byten från alla länder vi säljer till men returförfarande och kostnader kan variera.

Ånger

OBS! Vill du returnera en vara måste du alltid kontakta oss och komma överens innan du returnerar något till oss. Fyll i vårt returformulär så svarar vi med instruktioner.

  • Som privatperson har du enligt Distans- och hemförsäljningslagen rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar från mottagandet av varan. Vänta alltid med att returnera varor tills du fått en bekräftelse från oss. Har du inte fått bekräftelse inom 3 dagar behöver du titta i din skräppost och kontakta oss igen om du inte hittar något svar. Vi accepterar inga sena returer pga försvunna mejl.
  • Det går ej att ångra delar av ett flerpack.
  • Varan får inte vara använd men kläder får varsamt provas, med undantag för underkläder och strumpbyxor som ångerrätten ej omfattar om plomberingen är bruten. Strumpor får ej vara provade och förpackningen får ej vara bruten.
    Originalförpackning skall finnas kvar och eventuella etiketter skall sitta kvar. Plaggen skall vikas så de inte blir skrynkliga samt skyddas av emballage.
  • Vi behöver ha returen oss till handa senast 7 dagar efter ångerrätten på 14 dagar har löpt ut. Men vi är tacksamma om vi får den så snart som möjligt.
  • Vid retur med hänvisning till Ångerrätten står du själv för returfrakten.
  • Vid retur av hela din order återbetalas även den ursprungliga frakten.
  • När vi mottagit varan och sett att den är oskadd gör vi återbetalningen av varubeloppet så fort som möjligt, dock senast inom 21 dagar.
  • Om de returnerade varorna är i ett sådant skick att vi behöver utföra extra arbete som t ex tvätt, strykning, ångning eller rollning gör vi ett avdrag på minst 100 kr per plagg.
  • Om de returnerade varorna inte är i nyskick pga permanenta skador gör vi ett värdeminskningsavdrag på upp till hela köpsumman.
  • Vi accepterar returer från alla länder vi säljer till men returförfarande och kostnader kan variera.

Reklamation

OBS! Vill du returnera en vara måste du alltid kontakta oss och komma överens innan du returnerar något till oss. Fyll i vårt returformulär så svarar vi med instruktioner.

  • Privatpersoner har enligt konsumentköplagen rätt att reklamera en vara inom skälig tid från det att felet upptäckts. Efter att vi mottagit returen av den defekta varan och under förutsättning att vi godkänner reklamationen, skickar vi en ersättningsvara. Vänta alltid med att returnera varan tills du fått en bekräftelse från oss. Har du inte fått bekräftelse inom 3 dagar behöver du titta i din skräppost och kontakta oss igen om du inte hittar något svar.
  • Om varan utgått ur sortimentet, betalar vi tillbaka köpbeloppet eller ger dig motsvarande belopp i kredit till nästa köp om du så önskar.
  • Vi ersätter dig också för dina utlägg för returfrakten. Du får oftast en returfraktsedel via QR-kod från oss.

Avbeställning

Det går bra att avbeställa en order så länge vi inte hunnit packa den. Vi tar ut en administrationsavgift på 50 kr plus eventuella avgifter vi haft från betalsättet du använt. Kontakta oss snarast genom mejl om du vill avbeställa och ange ditt ordernummer samt gärna en anledning.

Leveransproblem

Om vi saknar någon av de varor du beställt meddelar vi detta och kommer överens med dig om du vill avvakta tills vi fått hem varorna från våra leverantörer när detta är möjligt eller om vi skall annullera beställningen eller delar av beställningen.

Skadade och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du göra en skadeanmälan till PostNord. Hämta ej ut ett skadat paket. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet och skadan är av sådan art att den kan hänföras till PostNords hantering skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.
Vid ej uthämtade paket förbehåller vi oss rätten att debitera kunden för att täcka de kostnader vi har haft för frakt och hantering. Observera att ditt paket ligger kvar i 7 dagar på PostNords serviceställe. Hämtas paketet inte ut i tid eller om det av annan orsak skickas tillbaka till oss tas en avgift ut på minst 250 kr eller mer beroende på våra omkostnader. Återbetalningen minus avgiften gör vi så fort som möjligt, dock senast inom 21 dagar. Vill du att vi skickar paketet till dig igen så debiteras du en ny fraktavgift.

Fel information

  • Vi förbehåller oss för fel i information och lagerstatus på samtliga våra varor. Vi reserverar rätten att korrigera fel i efterhand. I sådana fall kontaktar vi kunden.
  • Alla bilder ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge varans exakta utseende och egenskaper.

Integritet

Vi delar aldrig dina uppgifter med obehöriga och är noga med att hantera dina uppgifter på ett säkert sätt. Läs vår integritetspolicy och vår cookiepolicy för mer information.

Övrigt

  • Är beställaren under 18 år skall målsmans tillstånd inhämtas av beställaren innan köpet genomförs.
  • Förutom sunt förnuft följer vi Allmänna Reklamationsnämnden och Konsumentköplagen vid eventuella tvister. Läs mer om dina rättigheter som konsument hos Konsumentverket.

Orders from outside of Sweden

We accept orders from all countries within EU and Åland. We never store creditcard information and the transfer of creditcard information is encrypted.
We do not charge tax for deliveries to Åland. It is up to you to pay any taxes and tarrifs on your order.

Payment options

  • Klarna — Invoice, partial installments, creditcard etc.
  • Card (Stripe) — Requires that you identify yourself (3D Secure). We do not store card information and all transfer of card information is encrypted.
  • Advance payment — Pay in advance to our bank account IBAN SE74 9500 0099 6018 0523 7938, SWIFT NDEASESS. Enter your order number as message. Your order will not be sent until we see the payment in our account. Payment must be received by us within 5 days otherwise your order will be canceled. Please transfer the money the same day you order.

Shipping costs to Europe

Outside of Sweden we charge 149 SEK for shipping.